четверг, 22 июня 2017 г.

თანამედროვე ქრისტიანული ცხოვრების პრობლემები და გამოწვევები .



ღმერთზე ჩვენ არაფერი ვიცით :

როდესაც ჩვენ ღმერთის შესახებ საუბარს ვცდილობთ , გამოვდივართ სამყაროს ჩვენეული შემეცნების გამოცდილებიდან . ჩვენი ცხოვრებისეული გამოცდილება კი შობილია ჩვენივე მცდელობებისა და შედომების ,  წარმატებებისა და დანაკარგების მიერ . ჩვენ ვიცით სიყვარულის , მოწყალების ,  სამართლიანობის  და სიმართლის შესახებ ზუსტად იმდენი ,  რამდენსაც ჩვენი უშუალო გამოცდილება იტევს და აირეკლავს .
ხოლო ღმერთი ყოველგვარ ადამიანურ შემეცნებასა და გამოცდილებაზე მაღლა დგას .ამიტომ არ შეიძლება ღმერთზე ითქვას ,  რომ ის - სინათლეა, რომ ის - სიცოცხლეა , რომ ის- სიყვარულია ან მოწყალება . ღმერთზე არ შეიძლება ითქვას იმგვარი რამ ,  რაც მას განსაზღვრავდა და შემოსაზღვრავდა ადამიანური სიტყვით ან გამოცდილებით . ის უსასრულოდ მეტია ყველა იმ სიტყვასა და ცნებაზე , რომელიც ჩვენ შეგვიძლია წარმოვთქვათ ან წარმოვიდგინოთ ,ყველა იმ გამოცდილებაზე მეტია რაც კი სამყაროში ადამიანის არსებობიდან ვიდრე დღემდე არსებობს . იოანეს სახარება პირდაპირ ამბობს : ,, ღმერთი არასოდეს არავის უხილავს: ( იონ. 1:18) და ამავდროულად იგივე სახარება გვეუბნება : ,, ჩვენ ღმერთი უნდა გვიყვარდეს მთელი ჩვენი გონებით , სულით, გულით და ძალით " (მარკ. 12:33).
როგორ გიყვარდეს ის, ვინც შენ არ იცი ?როგორ გიყვარდეს ის ვისაც ვერ ხედავ, რომელზეც არანაირი სიტყვის თქმაც არ შეგიძლია ?
ამაშია ყოველი ადამიანის უდიდესი პრობლემა ,  რომელიც ცდილობს ღმერთთან თავისი ურთიერთობების დალაგებას . როდესაც ღმერთი უხილავია, მიუწვდომელი , სრულად შეუცნობელი და როდესაც ღმერთზე არაფერი შეგიძლია თქვა -  მაშინ ადამიანი მის ურთიერთობას ღმერთთან ძალიან აადვილებს . ჩვეულებრივ ადამიანი საუბრობს მისი ღმერთის რწმენის შესახებ ამგვარად   : ,, იქ რაღაც ნამდვილად არის". თქვენ იცით ,  რომ ეს მართლაც რომ გულახდილი პასუხია . ძალიან გუწლრფელი და პატიოსნური განსაზღვრაა მისი რწმენისა ,  რამდენადაც ბანალურად და არასაკმარისად ჟღერდეს . ჩვენ ვიცით რწმენის სიმბოლო ანუ ,,მრწამსი" ჩვენ ასევე  ვიცით დოგმატები და ზოგადად ჩვენ ბევრი რამ ვიცით , მაგრამ არსობრივად ჩვენ ღმერთის შესახებ არაფერი ვიცით . ,, იქ რაღაც ნამდვილად არის" - და მაშინ ადამიანი ამ ,, იქ რაღაცა არისადმი" იწყებს მოქცევას .
იწყებს იმ შესაბამისი საშუალებების ძიებას  , რომელთა მეშვეობითაც შეძლებს ურთიერთობის დამყარებას მასთან  . პრიმიტიულ ან წარმართულ საზოგადოებაში ეს ყოველთვის რიტუალურ მსხვერპლშეწირვაში ვლინდებოდა ( და ვლინდება. მ.მ) .

რაში სჭირდება ღმერთს ადამიანი ?

ჩვენს წარმოდგენებში ფული - ღმერთთან ურთიერთობის ექვივალენტურია . გავცემთ მოწყალებას და თითქოს გამოგვდის ეს ურთიერთობა .  მაგრამ ჭირდება კი ღმერთს ამგვარი ურთიერთობები ? ჩვენ კი არაფერი გაგვაჩნია , მსხვერპლშეწირვა  -  გულისგულია ნებისმიერი რელიგიისა . ადამიანი თავის ღმერთთან ერთგვარ შეთანხმებას ( კონტრაქტს) ადგენს . მოდი მე მოვიქცევი ასე , ასე და ასე , არ გავაკეთებ ცუდ რაღაცეებს , ხოლო შენ კი ამ ცხოვრებაში ხელს მომიმართავ . მე შენ მოგიტან მსხვერპლს , კარგად მოვიქცევი  და როდესაც დამჭირდები და მოგიხმობ აუცილებლად დამეხმარე . მოკლედ რომ ვთქვათ , ეს არის კიდევაც რწმენის იმგვარი გაგება , რომელიც თითქმის ყველა წარმართულ რელიგიურ სისტემებში არსებობს . ის გამოვლენილია სხვადასხვა კულტებში  , სხვადასხვა ტრადიციებსა და კულტურებში, სხვადასხვა სიტყვებსა და ლოცვებში, მაგრამ არსი ერთი და იგივეა , მხოლოდ ქრისტიანობაში იძენს ღმერთის იდეა სხვა დატვირთვას და მნიშვნელობას .
ჩვენს რწმენაში ერთი ძალიან განსაკუთრებული რამ არის : მიუღწეველი , უსასრულო , მარადიული ,  შემოუსაზღვრელი ,  ყველგან მყოფი , ყოვლისმცოდნე , ყოვლადძლიერი ღმერთი ჩვენთან თავისი ნებით მოდის . ჩვენ არ შეგვიძლია მას ხმა მივაწვდინოთ , მისი მოსმენის უნარიც არ გვაქვს ,  მისი ხილვაც არ ძალგვიძს და იმისათვის , რომ ადამიანმა გაიგოს ღმერთის იგი თავად მოდის ადამიანთან და თავად მოაქვს მსხვერპლად თავისი თავი .
ჩვენ ვიცით , ეს როგორ მოხდა . დიდებული , უსასრულო , მარადიული , ყველასათვის უცნობი ღმერთი როგორ გახდა პატარა ადამიანი -  სრულიად ხელმისაწვდომი ყველასთვის ,  რომლის ხელით შეხებაც შესაძლებელი იყო , რომელიც გრძნობდა შიმშილს და სიცივეს, რომელსაც ეშინოდა სიკვდილის და რომელიც ტიროდა ლაზარეს სიკვდილის გამო ,  რომელსაც ქონდა ყოველივე ის , რაც ჩვენ გაგვაჩნია . ღმერთი გახდა ადამიანი ,  მეტიც სრული ადამიანი, ყოვლითურთ ჩვენი მსგავსი , გარდა ცოდვისა  ( იგულისხმება ცოდვისკენ მიდრეკილება და ყვედრებითი ვნებების ქონა) . უფალი ჩვენი იესო ქრისტე - ნამდვილი ღმერთი და ნამდვილი ადამიანია . მასში არის სრული სისავსე ჩვენთვის მიუწვდომელი ღვთაებისა  და სრული სისასვე ადამიანურობისა , რომელსაც ჩვენული გრძნობები გააჩნია, ჩვენნაირი ხორცი აქვს , ჩვენნაირი ნერვული სისტემა და სისხლძარღვები გააჩნია, რომელიც სრულად ჩვენნაირია .
რატომ ? რისთვის იყო საჭირო ? ესეც ჩვენთვის ამოუხსნელ და პასუხგაუცემელ ამოცანად რჩება -  როგორ შეიძლება გიყვარდეს ადამიანი იმდენად, რომ ამ სიყვარულის გამო გახდე საკუთრივ ადამიანი . (იქცე იმადვე, რასაც შენი სიყვარულის ობიექტი წარმოადგენს მ.მ) . მაგრამ სიყვარული ხომ ზუსტად ასეთია , ამაზე მოციქული პავლე წერს , რომ ,,სიყვარული თავისას არ ეძებსო" ( 1კორ . 13:5) ეს სიყვარულის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი თვისებაა. ყოველთვის შეიძლება იმის გადამოწმება ნამდვილია თუ არა სიყვარული :  სიყვარული მისას არა ეძიებს , ის მუდამ ვიღაცას ეძებს .
სამწუხაროდ  ჩვენ ყველას  ღმერთი მხოლოდ  შიგადა შიგ  გვჭირდება ხოლმე  ,  ხოლო როგორც გამოჩნდა უფალს ჩვენ ყოველთვის ვჭირდებით .
როგორც ნათელი გახდა ის არამხოლოდ ღმერთია - ის მამაც არის . ჩვენ მივეჩვიეთ ლოცვას ,,მამაო ჩვენო" და მას დღეში ათჯერ მაინც ვამბობთ ხოლმე ,  თუმცა სრულიად არ გვესმის მისი შინაარსი  . ჩვენ ეს დიდი ლოცვა ვაქციეთ შაბლონად  და ოდენ ტრაპეზის წინა და შემდგომ სათქმელ ფორმულად . ერთი გერმანელი ღვთისმეტყველი გაწიწმატებული წერდა  ,  რომ ჩვენი ნება რომ იყოს, ამ ლოცვიდან მხოლოდ ერთ მოთხოვნას დავტოვებდით ,  ალბათ თავადაც ხვდებით რომელს . თითქოს ყველა სიტყვა გასაგებია ჩვენთვის ,  თუმცა ღმერთთან ურთიერთობის საშუალებად მაინც ვერ გამოდგება და იმიტო, რომ ის ჩვენი მამა ხოლო ჩვენ მის შვილებად ჯერ კიდევ ვერ ვიქეცით . რატომ ვერა? იმიტომ, რომ ჩვენ ჯერ ამგვარი მიზანი არ დაგვისახავს, რომ მის შვილებად ვიქცეთ .

მიწიდან ზეცისკენ .

იქმნება იმის შთაბეჭდილება , რომ ღმერთმა ეკლესია დედამიწაზე იმიტომ დააარსა, რათა ჩვენ შეგვძლებოდა მიწიერი ცხოვრების ხარისხის გაუმჯობესება .რაღაც კუთხით ეს ასეც არის ,  საჭიროა ჯანმრთელობის ქონა , ოჯახის მატერიალურად უზრუნველყოფა ( რამდენადაც ეს შესაძებელია კანონიერ ფარგლებში) , რათ შესაძლებელი იყოს ბავშვების ფეხზე დაყენება ამ ცხოვრებაში ,  საჭიროა უბრალო მიწიერი რამეები :  ჯანმრთელობა , მშვიდობა , წარმატება, ბენდიერება და თავზე სახურავი . მაგრამ როგორც ჩანს ადამიანს ამის მეტი არც არაფერი სურს , ვინაიდან იმდენად მნიშვნელოვანნი და პირველადნი გახდნენ ისინი ჩვენთვის ,  რომ  დავივიწყეთ   უფრო მეტი ( ამაღლებული) და მნიშვნელოვანის არსებობა  .ქრისტე კი მის ქადაგებაში  გვაძლევს მცნებას : ,, უპირველესად ეძიებდეთ სასუფეველსა ღმრთისასა და სიმართლესა მისსა, ხოლო ესე ყოველივე შეგძინოთ თქუენ" -  ანუ ნუ შეგეშინდებათ მთავარის ძიება , თქვენ ყოველივემოგეცემათ ,თუ ქრისტეს სასუფევლის ძიების გზით ივლით .
ფაქტობრივად  ჩვენი რწმენა არის იმის შესახებ , თუ მიწიდან როგორ მოვხვდეთ ზეცაში , როგორ ვიქცეთ ადამიანები უხილვი და მიუწვდომელი ღვთის შვილებად .  და როგორ შეიძლება ამად გახდომა ? რა უნდა მოხდეს ამისათვის ? სწორედ ამიტომ არსებობს საიდუმლო .
როდესაც ჩვენ ჩვენი შვილების ნათლობაზე ან ზოგადად ნათლობაზე ვმსჯელობთ ,  ვფიქრობთ კი იმაზე, თუ რამდენად გვაქვს იმის  ზაობა , რომ ღმერთს მივუძღვნათ თავი  ,  გვქონდეს მზაობა ახალი შობისა ახალი ცხოვრებისათის ? და რა არის ეს ახალი ცხოვრება ?რაში საცნაურდება ის?იგი საცნაურდება იმაში , რომ ადამიანი და ღმერთი ერთი ცხოვრებით იწყებენ ცხოვრებას .
 შესაძლებელია ადამიანსაც და ღმერთსაც ერთიანი ცხოვრება ქონდეთ , რომელიც გამოვლინდა ჩვენი მაცხოვრის იესო ქრისტეს პიროვნებაში .მან გვანახა ის, თუ როგორ უყვარს ადამიანი , თუ როგორ იღებს იგი ადამიანურ ბუნებას და ისიც რომ მისთის არც ერთი ადამიაინ არ შეიძლება უცხოდ ჩაითვალოს  . ჩვენ გვაქვს გარკვეული სტერეოტიპები ,  საზღვრები ,  რომელნიც გვაძლავენ საშუალებას გულწრფელად და საკუთარი ღირსების გრძნობით სათნოებებიც კი  გვძულდეს , არ გვიყვარდეს ,  განვიკითხავდეთ მოყვასთ , ვიღაცა განვაგდებდეთ ჩვენგან , ხოლო ეს ყოველივე ქრისტესათვის უცხო იყო .ასე ცხოვრება ადამიანისათვის მძმე და აუტანელია ,  ხოლო ქრისტიანობაში როგორც ჩანს ეს შესაძლებელია .
სახარება შეუძლებელია ადამიანისათვის ,  რადგან იწყებ მის კითხვას და ხვდები ,  რომ მისი შესრულება ადამიანისთვის შეუძლებელია , მაგრამ საჭირო .
მტრების სიყვარული შეუძლებელია  ,  ახლობლებიც შიგა და შიგ  გვიყვარს . მუდმივად ჩენ მხოლოდ ძალიან ახლობლების სიყვარული ძალგვიძს , ხოლო სხვა ადამიანები თვით მეგობრებიც ჩვენ შეგვიძლია არ გვიყვარდეს მუდამ ,  რადგან გარკვეული დროის შემდეგ ისინიც  გვაღიზიანებენ  . მაგალითად შენ ოჯახით მიდიხარ დასასვენებლად მეგობრის ოჯახთან ერთად  , მაგრამ 2-3 კვირის მერე ხვდები , რომ მათ შენ მოგაბეზრეს თავი ,  მაგრამ განშორების შემდეგ კვლავ გრძნობ მათ მიმართ სიყვარულს .

როგორ ვისწავლოთ სიყვარული ?

როგორ ვისწავლოთ თუნდაც ყველაზე ახლობელთა მუდმივი სიყვარული ? როგორ ვისწავლოთ ისე ცხოვრება ,  რომ ვისწავლოთ თვით ჩვენი შვილებისა და მშობლების მუდმივად სიყვარული ? მხოლოდ ღმერთისგან .მაგრამ ეს ხომ მეცნიერებაა ,  რომელსაც ვერ ისწავლი წიგნებიდან , და ვერავინ ვერ გეტყვის როგორი საშუალებებით არის ეს შესაძლებელი .დიახ ,  არის უამრავი ფსიქოლოგიური მეთოდი , რომლებიც ადამიანს აძლევენ უფლებას გარკვეული სიმშვიდე მოიპოვონ შინაგანად , ხშირად იღიმებოდეს , მაგრამ არსებობს სინამდვილეც .  როგორც ჩანს ,  რეალურად ეს შესაძლებელია მოხერხდეს მხოლოდ მაშინ ,  როდესაც შენ და ღმერთი ძალიან ახლოს ხართ ერთმანეთთან .
ჩვენ გვაქვს ზიარების საიდუმლო . რისთვის ეზიარება ადამიანი ?ჩვეულებრივი პასუხია :  რომ შეუერთდეს ღმერთს .და ეს რას ნიშნავს ?ძალიან ბევრი ქრისტიანისათვის ზიარება გაიაზრება როგორც მიახლება რაღაც დიდებულთან მაგრამ უპიროვნო მადლთან , რომელიც კურნავს ,  აძლიერებს  , აცოცხლებს და განწმედს ,იწყალებს და ცოდვებს პატიობს . და გარკვეული სახით თვით ადამიანის გვერდზე ავლით მას მარადისობის საგზურს ჩუქნის . ბოლო დროს ადამიანები უფრო ხშირად ეზიარებიან ,  ვიდრე ბოლო ათწლეულების განმავლობაში ეზიარებოდნენ , და ხშირი ზიარება სამწუხაროდ მიჩნეულია როგორც მადლის დაგროვების საშუალებად .რაც უფრო ხშირად ეზიარები ,მით უკეთესია ,  მით მეტი მადლი გაქვს შენ . მაგრამ თუ საკუთრივ ადამიანს საიდუმლოში მონაცილეობით ცნობიერება და მდგომარეობა არ ეცვლება, ხოლო  უბრალოდ უფრო ხშირად ეზიარება ვიდრე ადრე ეზიარებოდა ,  მაშ რაშიღაა სხვაობა? რა შეიცვალა ? და მაინც რატომ ვეზიარებით ჩვენ ?და რას ნიშნავს ეს ჩვენთვის ?
ერთხელ, როდესაც მე ზიარების საიდუმლოს  მნიშვნელობაზე ვსაუბრობდი , ჩემს წინ ახალგაზრდა ქალბატონი იჯდა ჩვილით ხელში . მე ვკითხე ,,ვინ გიჭირავთ ხელში „ მან მიპასუხა - ,,ეს ჩემი შვილია ‘’ , მე ვკითხე - ,, რას ნიშნავს ეს თქვენთის’’? მან  შემომხედა გაურკვევლობისაგან დაბნეულმა და ძალიან უბრალოდ მიპასუხა : ,, ეს ჩემი სისხლი და ჩემი ხორცია ‘’ და ყველაფერი ნათელი გახდა საიდუმლოს ახსნისას .
ეს ყველაზე მთავარი კავშირია -  პატარა უმწეო ადამიანსა და აბსოლუტურად მიუწვდომელ ღმერთს შორის .
ამ საიდუმლოს მეშვეობით ადამიანი და ღმერთი ერთმანეთის ნათესავნი ხდებიან და საზრისი ჩვენი ცხოვრებისა სახელდობრ ეკლესიური ცხოვრებისა აღარასოდეს დაშორდნენ , ერთმანეთს საჭიროებდნენ არა დროდა დრო არამედ მუდამ ერთად იყვნენ . და ხატი ამგვარი ერთობისა - არის ხატი სამებაში გაერთიანებული ( შეურევნელად)მამისა,ძისა და სული წმინდისა .
ჩვენ ეს ლოცვა საიდუმლო სერობისას გვესმსი ,  როდესაც უფალმა დაადგინა საიდუმლო ხორცისა და სისხლისა ( იოან . 17:10) . იგი მის მამას ეუბნება : ,, შენი ყოველი ჩემი არს და ჩემი ყოველი- შენი" . აი სწორედ ეს არის სიყვარულის ყველაზე მთავარი თვისება  , მთავარი თვისება ნამდვილი და ღრმა კავშირისა ,  როდესაც ჩემი ყოველივე შენ გეკუთვნის და როდესაც შენი ყოველივე მე . და ღმერთი მოდის ადამიანთან არა იმისათვის , რომ მას რაიმე განცალკევებული მისცეს განცალკევებულად , ასე ვთქვათ პატარა ნაწილი მადლისა ( ჯანმრთელობა ,  ბედნიერება ან სიყვარულის მცირე ნაგლეჯი) - არა ,  იგი თავის თავს აძლევს სრული სისავსით . მამა მის ძეს ჩვენ გვაძლევს , ხოლო ძე თავის მხრივ საკუთარ თავს  .
შემდეგ ჩვენთან მოდის სულიწმინდა ,  კვლავაც საკუთარი თავის მომცემი ჩვენდა  და ეს სული ცხოვრობს ჩვენთან ეხლაც ,  მყოფობს ეკლესიაში რათა ყოველმა ჩვენთაგანმა ისწავლოს ნელნელა და თანდათანობით , მთელი ეკელსიური ცხოვრების პერიოდში თავადაც მისცეს მისი თავი უფალს ( ვინაიდან ქრისტე ბრძანებს სახარებაში. ვისაც უნდა მოიპოვოს სიცოცხლე ჩემს გარეშე ის მას დაკარგავსო, ხოლო ვინც მას ჩემთვის დაკარგავს, იგი საუკუნოდ მოიპოვებს მასო მ.მ) , გაუხსნას გული ღმერთს , ეძიოს ყველა სახის შესაძლებლობა რათა ღმერთს მარადის ქონდეს ადგილი მის გულში დასამმკვიდრებლად .უფალი არ ძალადობს ჩვენი გულის კარის გასაღებად , იგი უბრალოდ ამბობს : ,, მე ვდგავარ ყოველი თქვენგანის გულთან და ვრეკ << ეგების>> ვინმემ ისმინოსო''

სასუფეველი ღვთისა უკვე ჩვენშია .

როდესაც ჩვენ მოვდივართ ტაძარში ზიარებაზე ,  ჩვენ კარგად უნდა გვესმოდეს ,  რომ ეს არა მხოლოდ სისხლი და ხორცია  ,  არამედ ხორცი განტეხილი და სისხლი დაღვრილი . ეს წარმართობაში ადამიანი სწირავს მსხვერპლს ღმერთს ,  ხოლო ქრისტიანობაში  ყოველივე პირიქითაა : ღმერთს მოაქვს თავისი თავი მსხვეპრლად  და ეს მსხვეპრლი - სიყვარულის მსხვერპლია , მსხვეპრლი იმ კავშირისათვის ,  რათა ადამიანი და ღმერთი ერთმანეთისათვის განუყოფელ ნათესავებად იქცნენ .
როგორ შეიძლება მოხვიდე ტაძარში და არ ეზიარო ,  როდესაც შენს გარშემო ურთიერთობის და სიყვარულის დღესასწაულია ?  როგორ შეიძლება იფიქრო ,  რომ ეხლა მე მივალ ტაძარში საზიარებლად  ,  რათა მე უკეთ ვიგრძნო თავი ,  რომ ცხოვრება უფრო წარმატებული გახდეს ,  რომ ჩემში ამოქმედნენ ცხოვრების ახალი ენერგიები , ამ დროს კი ბარძიმში ჯვარცმული უფალია ? არა ,  ღმერთის სიცოცხლე შენში იწყებს ცხოვრებას , უფალი ყოველივეს იღებს შენგან მისივე ხელებით და ყოველივე მისას შენ გაძლვს .  როდესაც ჩვენ ვიღებთ ქრისტეს წმინდა საიდუმლოს , ჩვენ ვიღებთ მის შობას ,  მის ჯვარცმას , ჩვენთვის აღსრულებულს , მის ჯოჯოხეთში ჩასვლას , მესამე დღის აღდგომას და მეორედ მოსვლას - ზეციურ სასუფეველს ,  რომელიც უკვე ჩვენში ცხოვრობს .
ქრისტე ამბობს : ნუ მოძებნით  ღვთის სასუფეველს რომელიმე ადგილას , ვინაიდან ის თქვენს შიგნით არის და თუკი ჩვენ სახელდობრ მას ვეძიებთ  , მოვდივართ ტაძარში იმისათვის, რომ უფალთან ერთობაში შევიდეთ , რომ გავხდეთ ერთნი , რომ ჩვენი და სახარებისეული ცხოვრება ერთნი გახდნენ  . გვსუურს ჩვენ ეს ? გვსურს რათქმაუნდა ,  უბრალოდ ჩვენ არაფერი გამოგვდის,მაგრამ ოდესღაც აუცილებლად გამოგვივა .
თუ ადამიანი არ ეძიებს ღვთის სასუფეველს ,  როდესაც ზიარებაზე მიდის , თუ ადამიანს არ სურს მისი თავი ღმერთს მიუძღვნას , თუ ადამიანს ეშინია ღვთის მიღებისა ,  მაშინ საიდუმლო ფორმალური ხდება და მხოლოდ რიტუალურ სახეს იღებს .
ჩვენ შეგვიძლია ღმერთს მამა ვუწოდოთ მაშინ ,  როდესაც ჩვენ გავხდებით ნათესავნი (ერთი ოჯახი) . როდესაც ჯერ კიდევ არ არსებობს ამგვარი კავშირი რამდენიც არ უნდა ვთქვათ ,,მამაო ჩვენო „ ჩვენ ჯერ კიდევ არ ვართ  მისი ძენი .
ამ ლოცვით მხოლოდ თავად უფალ იესო ქრისტეს  ძალუძს ილოცოს ,  რადგან იგია - ძე . ჩვენ შეგვიძლია გავხდეთ მისი ძენი ზიარების საიდუმლოს მეშვეობით ,  თუ  ნამდვილად გვსურს და ვეძიებთ ამას ,  თუკი ეს ჩვენ ნამდვილად გვჭირდება . როდესაც ქრისტესთან მოწაფეები მივიდნენ და სთხოვეს ესწავლებინა მათთვის ლოცვა ,  უფალმა მათ მხლოდ ეს ლოცვა მისცა, რათა მათ სცოდნოდათ თუ საით მიდიან .
მიაქციეთ ყურადღება იმას, რომ ჩვენ ამ ლოცვაში მას მიწიერს არაფერს ვთხოვთ . თვით ლოცვაც  ,,პური ჩვენი არსობისა მომეც ჩვენ დღეს " ლიტურგიკულია ,  ჩვენ გვესმის , რომელ პურზე ვლოცულობთ ეხლა ,  რომელ პურს მივიღევთ ეხლა ,  რა იქნება ჩვენთის ეს პური . ქრისტემ თავის თავზე თქვა :  -  მე ვარ პური , რომელიც ზეციდან გარდამოვხედ . მოდით ლოცვა ,,მამაო ჩვენი" გავიაზროთ ჩვენთვის , შევიყვაროთ ის სინამდვილეში და ვაქციოთ იგი ჩვენი ცხოვრების ცენტრალურ ლოცვად .

რატომ მოყავთ მშობლებს ბავშვები საზიარებლად  და თავად არ ეზიარებიან ?

ადამიანები მიდრეკილნი არიან საიდუმლოსადმი მაგიური დამოკიდებულება ქონდეთ, თითქოს ის თავისთავად მოქმედებდეს მიუხედავად ადამიანის რწმენისა და სულიერი მდგომარეობისა , სწორედ ამიტომ მიეახლებიან ნათლობის საიდუმლოს იმის გაუცნობიერებლად რამდენად ჭირდებათ ეს მათ ( უფრო სწორად რამდენად საჭიროა ეს ყოველივე ან რატომ . მ.მ) . აღსარებაზე მთავარია რაიმე თქვა ,  ხოლო პირადი ღვაწლს საკუთარი ცხოვრების გამოსასწორებლად ადამიანები არ მიმართავენ . ყველაფერი მიტევებულია და უკვე ყველაფერი კარგადაც არის  , პასუხისმგებლობა ამაზე არ არსებობს . ადამიანები ფიქრობენ , რომ თუ მათ ჯვარი დაიწერეს და ქორწინება აკურთხეს , მადლი უფლისა აუცლებლად იზრუნებს მათ მყუდროებაზე ,  ბედნიერ ოჯახურ ცხოვრებაზე , შემდეგ კი უკვირთ ხოლმე როდესაც ჯვარდაწერილი ქორწინება განქორწინებით სრულდება .
ზიარების შესახებაც არსებობს ამგვარი შეხედულება ,  თითქოს საიდუმლოს გარკვეული შინაგანი ძლიერი ენერგია გააჩნია , რომელიც მოქმედებს თავისთავად ( მიუხედავად ყოველივესი- ანუ ადამიანის რწმენისა და მდგომარეობისა. მ.მ). რა კარგი იქნება, თუკი ჩვენ ბავშობიდან რაც შეიძლება ხშირად ვეზიარებით . გვგონია , რომ აქ  დაგროვებითი პრინციპით მოქმედებს და ბავშვები ამის გამო უკეთესნი , უფრო გონიერნი ,  დამჯერები , სულიერები და კარგი ადამიანები იქნებიან . შემდეგ კი ბავშვები 12 წლის ასაკში ამბობენ : ,, მეტჯერ აღარ წავალ ამ ეკლესიაში ,  და აღარც ვეზიარები " , - და მშობლები დაბნეულობისაგან ხელებს იქნევენ , ეს როგორ ,  ასეთი ბავშვი იყო , მუდამ ეზიარებოდა, ეხლა კი ასე უცებ ..
ღმერთი პიროვნებაა და ამიტომაც საიდუმლოში ღვთაებრივი მოქმედება პიროვნულია , ღვთის პიროვნული მოქმედებაა ადამიანის პიროვნებასთან მიმართებაში . ყოველ ჯერზე , ვიღებთ რა მონაწილეობას საიდუმლოში , ჩვენ პიროვნულად ვხვდებით ღმერთს და ის პიროვნულად გხვდება ჩვენ.
როდესაც ჩვენ ბავშებს ვაზიარებთ  ,  ჩვენ ისინი მიგვყავს ქრისტესთან შესახვედრად . ამ შეხვედრას ბავშები ვერ აცნობიერებენ ,  არც სულიერად არიან მზად არც ჩვილები და არც ყრმები ,  ვინაიდან ბავშები როგორც ყოველთვის მშობლების მაგალითის მიხედვით იქცევიან .
სხვა მხრივ ,  გამოდის რომ თუ მშობლები არ ეზიარებიან ბავშბებთან ერთად  ,  მაშინ მშობლებისთვისაც არ არის ეს ფასეული .
 თუ ისინი ამბობენ ,რომ საჭიროა ზიარება , ხოლო თავად არ ეზიარებიან ,  ბავშვს უყალიბდება სრულიად ბუნებრივი წარმოდგენა იმაზე ,  რომ ეს არც ისე მნიშვნელოვანი და საჭიროა ,  რადგან ეს არ არის მთავარი მშბლებისთვის .როდესაც დედა ან მამა ტელევიზორს უყურებენ ,  გასაგებია რომ ორივენი ერთი მიმართულებით იყურებიან - და ბავშვსაც სურს ყურება იმისა, რასაც ისინი უყურებენ . და აი როდესაც ზიარებაა ამბობენ ,,ეს შენ გჭირდება" ხოლო თავად არ თვლიან რა საჭიროდ თავისთვის, არ ეზიარებიან . ( თუმცა აქაც სხვადასხვა სახის გადახრას აქვს ადგილი, ერთ-ერთი მათგანია თითქოსდა საკუთარი ცოდვილობისა და მოუმზადებლობის განცდა ზიარებისთვის) .
აი აქ ხდება სრულად ბუნებრივი გაორება ფასეულებათა მწყობრი რიგისა  ბავშის ცნობიერებაში :  ბავშვი ეძებს იმას  , რაც მნიშვნელოვანია მშობლებისთვის , აფასებს იმას, რასაც აფასებენ მშობლები მიუხედავად იმისა , რომ   ჯერ კიდევ არც ესმის და ვერც ხვდება . თუ კი მისი ჩვილობის პერიოდიდან მშობლებს მხოლოდ მოყავთ ისინი იმისთვის, რომ ყველაფერი სწორად იყოს ზიარებისას და თავად არ ეზიარებიან ,  ეს ყოველივე დასრულდება სრული იმედგაცრუებით და სიცარიელით .

სატანისტების შვილები .

ეს დამოკიდეულება საიდუმლოსადმი , ზიარებისადმიც მათ შორის , როგორც რაიმე თვითმოქმედი პროცესისა -  სიცრუეა და არაქრისტიანული . ჩვენ ვნათლავთ ბავშვებს იმიტომ,  რომ გვწამს , მათი მშობლების მორმწუნეობის და გვწამს იმისა, რომ მათი ბავშვებიც მაყურებელნი მშობლების ქრისტიანულ ენაზე საუბრისა, თავადაც დაეუფლებიან და ისაუბრებენ ამ ენაზე . ვინაიდან ოჯახი ეს პატარა ეკლესიაა , თუ ამ ეკლესიაში იზრდება ბავშვი,მაშ ჩვენ მას მივიჩნევთ დიდი ეკლესის წევრადაც .
მაგრამ თუ ოჯახი -  არ არის ეკლესია , თუ მშობლებისათვის სულ ერთია , თუ მშობლებს არაფერი სმენიათ ღმერთზე და არც სურთ რაიმეს მოსმენა ,  სახარება ხელში არ აუღიათ -  მაშ რატომ ნათლავენ ბავშვს?ისინი მას არანაირ ქრისტიანულ მაგალითს ვერ მისცემენ და შესაბამისად ბავშვიც მშობლებიდან ვერ  გაიგებს ვერაფერს ღმერთის შესახებ . თვით ბებიაც და ბაბუაც თუ შიგადაშიგ წელიწადში ორჯენ ამ სამჯერ  ჩუმად წაიყვანენ პატარებს ეკლესიაში და აზიარებენ ,  შემდეგ კვლავ ამ უღმერთო მშბლებს დაუბრუნებენ , შესაბამისად არც არანაირი სარგებელი არ იქნება . ზიარება - ეს ეკლესიის საიდუმლოა , და როდესაც ოჯახი - ეკლესიაა, მაშინ ყველანი უნდა ეზიარებოდნენ - სწორედ  ეს არის ურთიერთობა,კავშირი და ერთიანობა .
რამდენიმე წლის წინათ რუსეთში ერთმა ახალგაზრდა ოჯახმა მის პირველ შვილს ლუციფერი დაარქვა , ვინაიდან ისინი სატანისტები იყვნენ . ამ ისტორიას გაგრძელებაც აღმოაჩნდა : ბებიამ და ბაბუამ მოიპარეს ეს ბავშვი გარკვეული დროით, სანამ არ იყვნენ მშობლები სახლში და მონათლეს ვიაჩესლავის სახელით , ხოლო მეორე ბავშვს მშობლებმა დაარქვეს რა ვოლდემარი , მონათლეს ბებიამ და ბაბუამ ვლადიმერის სახელით .  და როდესაც ამ ახალგაზრდა სატანისტების ოჯახმა შეიტყო ამ ნათლობის შესახებ , ცოლმა და ქმარმა თქვეს ,  რომ ამ ნათლობის გამო ისინი აუცილებლად შეიტანენ სასამართლოში სარჩელს ეკლესიის წინააღმდეგ იმისათვის ,  რომ მათ საიდუმლო მშბლების ნებართვის გარეშე აღასრულეს . მე ვფიქრობ , რომ ისინი ამ შემთხვევაში სრულიად მართლები არიან .
გესმით ,  ეს ბებია ბაბუასთან ერთად ,  რომლებმაც სატანისტები გაზარდეს , გადაწყვიტეს მოეხსნათ თავიდან პასუხისმგებლობა ასეთი პრიმიტიული ნაბიჯით და დაებრუნებინათ სატანისტური ოჯახისთვის ნათელღებული შვილები . თქვენ წარმოგიდგენიათ როგორი კოშმარია ? ასევე არიან ადამიანები, რომლებიც მის თავს არ ეძახიან სატანისტებს , მაგრამ მათი ცხოვრება - დემონურია . ისინი ნათლავენ თავიანთ შვილებს ,  და ეს ბავშვები იზრდებიან სრულიად უსახურ სივრცეში სადაც გამეფებულია სიძლვილი, სიცრუე და სხვა მანკიერებანი . რაშია სხვაობა ?

გავხდე თუ არა ნათლია ?

გახდე ნათლია ძალიან საპასუხიმსგებლო ნაბიჯია  და სანამ ჯერ ადამიანი არ არის ახლოს ოჯახთან ,  სანამ არ არის იმაში დარწმუნებული  ,  რომ ოჯახი ეკლესიური და მორმწუნეა ,  მე არ ვურჩევდი ამ ნაბიჯს . უბრალო კარგი მეგობრული ურთიერთობები -  სრულიად არ არის საკმარისი ბავშვის მოსანათლად .
ბევრი ჩემს პოზიციას როგორც ზე-მკაცრს ისე მიიღებს ,  მაგრამ მე მიწევს ხშირად ნათლობაზე უარის თქმა . მე არ ვნათლავ ყველას მიყოლებით ვინც ჩემთან მოვა . თუ ადამიანები არ არიან მორმწუნენი ,  არ სურთ ეკლესიური ცხოვრება, მე არ აღვასრულებ ნათლობას .

თუ მღვდელი ნათლობის ლოცვებს ამოკლებს, ითვლება თუ არა საიდუმლო აღსრულებულად ?

ლოცვები , რომლებიც ნათლობისას იკითხება ,  კურთხევანში ( მღცდელმსახურის წიგნი, რომლიდანაც იკითხება სხვადასხვა მსახურების შესასრულებელი ლოცვები) არც ისე დიდიხნის წინ აღმოჩდნენ .როგორ აღასრულებდნენ მოციქულები ნათლობას ? საქმე მოციქულთას წიგნში აღწერილია ,  თუ როგორ ნათლავს მოციქული ფილიპე ეთიოპელ საჭურისს . ეთიოპელი საჭურისი უკვე საკმარისად მომზადებული იყო , მან იცოდა წმინდა წერილი .  მოციქულმა მას აუხსნა, ერთგვარი კატეხიზაცია ჩაუტარა ნათლობამდე და შემდეგ - ,  სახელითა მამისათა და ძისათა და წმინდისა სულისათა" - და მორჩა . მთელი ნათლობა ამ სიტყვებში მდგომარეობს .
არსებობს ძვირადღირებული ქვა და არსებობს ჩარჩო , რომელშიც ეს ქვაა მოთავსებული .საიდუმლო ეს ძვირადღირებული ქვაა , ხოლო სხვა დანარჩენი ყოველივე რაშიც ეს ქვაა გახვეული ან ჩადებული : ლოცვები ,  რიტუალი ,  სვლა წრეზე ,  წყლის კურთხევა და ა.შ მხოლოდ ჩარჩოა . საიდუმლოს ნამდვილობა განისაზღვრევა არა იმით ,  რომ იქ ვიღაცამ ერთი ან ორი ლოცვა წაიკითხა ,  არამედ იმით თუ რამდენად იყო თავად ეს ადამიანი მომზადებული ნათლობისათვის . თუ ადამიანი რწმენის გარეშე ინათლება ,  მაშინ თუ გინდა ყველა ლოცვა  ათ გზის იქნას წაკითხული ,  მაინც უსარგებლო იქნება .

რაში მდგომარეობს მყოფობის სისრულე  ადამიანში ?

მყოფობის სისრულე ადამიანში იმაში მდგომარეობს , რომ მას ესმის , როგორც გონიერ არსებას, რომ არ შეუძლია ღმერთის გარეშე ცხოვრება. მე ერთმა ქართველმა მღვდელმა მომიყვა იმის შესახებ, თუ როგორ მივიდა ერთ-ერთი ჟურნალისტი მის უწმინდესობასთან ილია 2- ესთან  ინტერვიუს ასაღებად . ის  ძალიან საოცარი ადამიანია ( იგულისხმება პატრიარქი)ძალიან ღია და ხელმისაწვდომი და უცებ ეს ჟურნალისტი მას ეუბნება ,, დამიმტკიცეთ მე, რომ ღმერთი არსებობსო „  . წარმოგიდგენიათ ?
პატრიარქი წამიერად დადუმდა , თავი ქვევით ჩაღუნა   როგორც ის ჩვეულებრივ ჯდომისას შვება ხოლმე.   უცებ ცოტახანში ასწია რა თავი, მოკრძალებულად უპასუხა :,, მე მის გარეშე ცხოვრება არ შემიძლია „ და მორჩა .
აბბა დოროთეს ერთგან უწერია , რომ არის  ღვთის შიშის სამი საფეხური : პირველი საფეხური -  მონისა , როდესაც ადამიანი იწყებს ღვთისათვის შრომას მარადიული სატანჯველის შიშით ,  მეორე საფეხური -  დაქირავებული მუშაკის საფეხურია , როდესაც ადამიანი იწყებს ამ გზით სვლას მომავალი სიკეთეების საფასურად  და მესამე საფეხური -  ძეობის საფეხური -  როდესაც ადამიანი არც ჯოჯოხეთის შიშისათვის და არც სამოთხის მისაგებელისათვის შრომობს, არამედ მხოლოდ იმიტომ, რომ მას უყვარს ღმერთი .აი ეს კი არის მყოფობის სისრულე .

რა არის ღვთისშემეცნება და როგორ აღესრულება ის ?

ასე რომ ვთქვათ ,  ადამიანური სიყვარული შემეცნების მეშვეობით აღესრულება . მეტნაკლები სისრულით ეს ვლინდება ცოლქმრის ხორციელ ურთიერთობაში ( შეკავშირებაში) რასაც ჩვენ აგრეთვე შეცნობას ( შემეცნებას) ვეძახით . მაგ :  ,,და შეიცნო ადამმა ევა და ეყოლათ მათ ვაჟი „ .  შეცნობა ეს ურთიერთშეღწევის სისრულე ( ურთიერთზიარება მ.მ). როდესაც ჩვენ ერთმანეთს შევიცნობთ, ერთის მხრივ გავმსჭვალავთ კიდევაც  ერთმანეთის სულს ერთურთით .
ღმერთთან შეერთება პირველ რიგში ზიარების საიდუმლოში , გვაძლევს საშუალებას შევიცნოთ ღმერთი  ,  ზეციური სასუფეველი , ჩვენი სულის წინ გასაოცარი რამეები იხსნება . პავლე მოციქული ამბობს : მე შევიცნობ ღმერთს იმდენად, რამდენადაც თავად ვარ შეცნობილი . ღმერთმა ყოველი ჩვენთაგანი იცის ბოლომდე , ის გვმსშჭვალავს ჩვენ მისი აღთქმულ სიყვარულით - ეს კი ცოდნაა , და ის ეძებს ჩვენგან პასუხს  , პასუხს მისი შეცნობისას, რომელიც გამშჭვალული იქნება მსგავსი სულისკვეთებით, როგორიც უფალს აქვს ჩვენდამო . ღვთისშემეცნება ეს არის გზა ღვთის შეცნობის სურვილისა .



თარგმნა : მიქაელ მთაწმინდელმა .