„ გავბედავ იმის თქმას , რომ გულშემუსვრილი ტირილი ღვთის მცნებათა დარღვევის გამო ,უფრო ღირებულია ვიდრე თავად მცნებათა თვითნებური შესრულება . რამეთუ , ამ უკანასკნელს ადამიანი სიამაყესა და ქედმაღლობაში აგდებს , რომლითაც იკარგება და ნადგურდება ყოველი სიკეთე ( სჯობს მონანული ცოდვილი იყო , ვიდრე ქედმაღალი მართალი „ ნეტარი ავგუსტინე. მ.მ) . ხოლო გულისშემუსვრლება ანაცვლებს ( ღვთის მოწყალებით) მოღვაწეობას და ადამიანს სიმდაბლეში ამყოფებს , რომლის გარეშეც ამაოა ყოველგვარი ღვაწლი და მოსაქმეობა, მეტიც ის დამღუპველიც კი არის „ . ამას ბრძანებს რა წმინდა მამა , არ უნდა გავიგო ისე , თითქოს მცნებათა ასრულებას , მის არშესრულებაზე გლოვა სჯობიაო . ვინაიდან აქ საუბარია თვითნებური და ამპარტავნული ჟინით მცნებათა შესრულებაზე , ხოლო რაც შეეხება გლოვას მცნებათა შეუსრულებლობისათვის, თუ ეს სწორად და გულწრფელად აღესრულება, აუცილებლად მოჰყვება მას შესაბამისი სისწორით მცნებათა აღსრულება სიმდაბლით , რისი ნაყოფიც იქნება საკუთარი დაცემულობის ხილვა , უსუსურობის განცდა , საკუთარი თავის სრული უნდობლობა , ხოლო ღვთისადმი სრული სასოება , ცოდვილი მოყვასის თანაგრძნობა და მასში საკუთარი დაცემულობის დანახვა , ხოლო ჩვენ ჩვენი დაცემულობის მიუხედავად გვიყვარს რა ჩვენი თავი , ასევე ღვთის მადლით შევძლებთ ჩვენი მოყვასის სიყვარულსაც, თუმცა ამ ყოველივეს წინ უძღვის თავის იძულება სიყვარულისთვის . ძალიან საინტერესოდ ეხმაურება ამ ყოველივეს წმინდა მამათა შორის უბრწყინვალესი და უჩინებულესი წმ. ისააკ ასური , რომელიც შემდეგს ბრძანებს ,, ღმერთი ცხონებას არა კეთილი საქმეების აღსრულებისათვის ან და ამ კეთილ საქმეთა აღსრულებისათვის გაწეული ღვაწლისთვის ( ეკლესიათა აღშენება , გარეგანი ლოცვა , მარხვა , ტაძარში სიარული , გაჭირვებულის დახმარება , ხატების გადაბრძანება , წმინდა ადგილების მოლოცვა და ა.შ) მოგვანიჭებს , არამედ მხოლოდ და მხოლოდ იმ სიმდაბლისათვის , რომელიც ამ ყოველივეს აღსრულებას , როგორც ნაყოფს უნდა ახლდეს თან . თუ ეს ასე არ მოხდება , ამაო იქნება ჩვენი შრომა და სიკეთენი „ წმ. ისააკ ასური .
სწორედ ამას უსვამს ხაზს წმ. ეგნატე ბრიანჩანინოვი , როდესაც ამბობს , რომ ,,თუ გარეგან ღვაწლს ( ეკლესიურობას ასევე) თან არ ახლავს შინაგანი სულიერი მოღვაწეობა ( რაც გამოიხატება ვნებებთან ბრძოლაში და საკუთარი თავის იძულებაში მცნებათა აღსრულებისათვის) მაშინ ეს უკანასკნელი ადამიანი ჰბადებს თვითკმაყოფილებას , სიამაყეს , ქედმაღლობას , სხვათა განმკითხველობას „ რასაც ადამიანს ხდის პატივმოყვარეობის ტყვეს და თვალთმაქცს . ეს კი გარდაუვალი დაუპვის საწინდარია ! შეგვეწიოს ამ წმინდა მამათა მეოხება და მოგვცეს გონიერება და განსჯის უნარი , როლის გარეშეც სათნოება ვერ იქნება სასარგებლო .
Комментариев нет:
Отправить комментарий